Supervisie

Supervisie is een krachtig instrument om kwaliteiten binnen de professionele werkomgeving te verbeteren. Het is een individueel leertraject voor mensen die met mensen werken, onder begeleiding van een supervisor. Degene die de supervisie ondergaat, de supervisant, leert zijn stijl van werken verbeteren en actualiseren. Voor professionals die met mensen werken is het vaak moeilijk de eigen voorkeuren, gedragingen en strevingen niet door te laten werken in hun contacten met cliënten en collega’s.

Supervisie leert hen daar zicht op te krijgen en adequaat naar te handelen.
De sessies zijn gericht op het bewust leren hanteren van de beroepsmethodiek.

Dit helpt de professionaliteit uit te bouwen en actueel te houden. Het zelflerend vermogen van de supervisant ontwikkelt zich door het reflecteren op situaties waar hij in het werk tegenaan loopt.
Het gaat niet om het probleem, maar om de manier waarop je er mee omgaat. Centraal staat de persoon van de supervisant met zijn eigen kwaliteiten, mogelijkheden en beperkingen in zijn beroepsontwikkeling. Door voortdurend de relatie te onderzoeken tussen denken, voelen, doen en willen, ontstaat meer inzicht in het eigen handelen en in het contact met anderen.

Het verschil tussen supervisie en coaching

Supervisie is een individueel leertraject onder leiding van een supervisor, waarbij methodisch wordt ingegaan op de persoonlijke leervragen die iemand heeft ten aanzien van zijn of haar professionele omgeving. Coaching is meer gericht op een specifieke vraag, met nadruk op gedrag en resultaat. Supervisie is expliciet gericht op het systematisch ontwikkelen van het vermogen te reflecteren op het eigen handelen in het werk.

Aanmelding Supervisie

aanvraag-brochure
agenda

Wat komt aan bod?

De supervisant formuleert zijn eigen leerdoelen.

Voor wie is het?

Supervisie is bijzonder nuttig professionals die met mensen werken. Voor hen geldt bij uitstek dat ze zicht moeten hebben op welke situaties voor hen problemen opleveren, waar dit mee te maken kan hebben, hoe ze ermee omgaan en welke alternatieven daarvoor zijn.

Wat kan je ermee?

Om goed te zijn in je werk is het van belang dat je weet wat je doet en waarom je dat op die manier doet. Door met enige regelmaat over dit soort zaken na te denken, ontwikkel je drie hoofdvaardigheden ter verbetering van de algehele professionaliteit:

  • Je verruimt je vermogen om vraagstukken vanuit andere posities en invalshoeken te bekijken.
  • Je leert analyseren wat sterke en wat nader te ontwikkelen aspecten in houding, gedrag en vaardigheden zijn.
  • Je vergroot je vermogen tot zelfstandig leren.

kennismakingsgesprek
inschrijven-nieuwsbrief

De supervisors

De supervisors van Equilibrium zijn ervaren professionals die verantwoordelijk zijn voor het scheppen van een open en krachtige leeromgeving. De supervisor bewaakt en reguleert het proces van ervaringsgericht leren.

Ariënne Stolk is internationaal erkend communicatietrainer (NLP), lichaamsgericht trainer (BML), hypnosetrainer, hbo-geaccrediteerd hypnose- en regressietherapeut, NLP Master Coach, systemisch werker, Voice Dialogue coach, en voedingsconsulent. Ze heeft ruim 15 jaar ervaring binnen haar eigen praktijk op het gebied van diverse disciplines en in het werken met mensen. Ze is een betrokken, meedenkende supervisor die het niet zal nalaten soms te provoceren.

Lianne de Graaff is gecertificeerd BML coach en trainer, NLP trainer, bezield coach en counselor in NLP en Kernkwaliteitentrainer (Offman). Ze volgde management- en leiderschapstrainingen en verdiepte zich in de theorieën van Hellinger, Wilber en Graves. Een loopbaan bij een grote bank en diverse hogere managementfuncties bij marketingorganisaties, een carrière als eigenaar van een sportcentrum, en meer dan 10 jaar ervaring met het geven van bedrijfstrainingen, coaching en presentaties voor grote groepen, hebben haar een schat aan ervaring en ontwikkeling opgeleverd die ze inzet bij de supervisietrajecten.

De supervisors werken vanuit hun praktijk in Leiden (Ariënne Stolk) en Papendrecht (Lianne de Graaff).

Investering en praktische informatie

Vanwege het reflectieve karakter op de eigen werksituatie en werkhouding, is een reflectieverslag een vast onderdeel van supervisie. De investering bedraagt naast de eigen inbreng en het maken van het verslag € 140,– per sessie. Dit omvat een gesprek van een uur, naast feedback op het reflectieverslag.

De supervisors

De supervisors Ariënne Stolk en Lianne de Graaff.

De trainers

De trainers